Saturday, January 26, 2008

Self Confidence

Kata orang dalam hidup ini kita perlu ada keyakinan diri atau 'self confidence' untuk kita berjaya. Pernah tak kita terpikir yg selama nie kita dah cukup keyakinan diri atau tak? Hmm... Keyakinan diri untuk berdepan dengan orang, keyakinan diri untuk membuat keputusan yg akan merubah hidup kita atau keyakinan diri yg secara langsung atau tidak yg akan mempengaruhi kehidupan orang lain macam keluarga, kekasih atau juga kengkawan.

Bagi aku, rasa-rasanya dah cukup kot. Hehehe... Tapi mungkin still tak cukup lagi untuk sesetengah perkara. Cth, berhenti kerja perhaps ... & start my own business. Bukan calang-calang keputusan yg nak kena buat tuh. Banyak mender yg nak kena pikir. Walau apa-apa pon, kita perlu yakin dan terima apa apa aje consequences yg bakal mendatang hasil dari keputusan yg talah kita buat tuh.

So... aku dah terima cabaran dari sifu aku, and starting from this coming week, aku akan buktikan bahawa aku akan capai target aku untuk collect minimum 100 pips daily (hehehe... kepada mereka yg paham sahaja...). I'll start my last phase of my training to tame up and conquer GJ, EJ and UJ. May all the pips be with me ... har har har... before I'm going live.

0 comments: