Friday, December 7, 2007

Dunia nie kecik jerr...

Al kisah di Alor Setar... Sungguh tak disangka, buah cempedak menjadi nangka. Rupa-rupanyer PA Project Manager Alor Setar yg kerek tuh (kononnyer arr), mamanyer aku kenal.

Masa kat Alor Setar hari tuh, Si As nie ada pelawa Khairul untuk ajak kami pi makan laksa kat umah dia. Dia cakap mama dia buat laksa sempena dia nak berenti kerja tak lama lagi pasal nak melanjutkan pelajaran ke UiTM. Ok... Aku pon terima lar pelawaan tuh. Dipendekkan cerita, aku ngan team NSU pergi ke rumah si As nie kat Taman PKNK. Sampai jer kat umah tuh mak dia bukak pintu. Belum sempat lagi aku nak bagi salam kat makcik tuh (mak si As nie), terus dia terkejut nengok aku sambil panggil aku. Muka happy semacam jer. Aku perhati betol-betol, rupa nyer Kak Fuziah. Laaaaaaaa..........

Mana tak kenal.. memang aku kenal sangat lar. Aku kenal mama si As nie masa aku kerja kat kompeni lama dulu, Fujitsu. Masa tuh aku ditugaskan untuk jaga northern region punya mainframe customer. So MADA (Muda Agriculture Development Agency.... kot) salah satu dari customer aku. Kak Fuziah ni plak kira macam System Admin untuk mainframe tuh dulu. Kira kalau aku nak buat maintenance ker apa ker... memang kena jumpa dia. Dia plak baik ngan aku dulu.

Apalagi... Sessi makan tengahari tuh dah jadik mcm sessi Jejak Kasih plak. Semua cerita lama keluar balik. Dari sorang-sorang kenalan lama dulu aku tanya perkabaran dorang. Si As plak, nengok cuak jer. Dari apa yg aku terdengar, dia cakap perlahan kat uncle... La member pulak dia ngan mama. Kekekeke

Itular dia. Kita nie kadang kalau nak carik orang, memang payah. Macam nak carik jarum dalam jerami. Tapi kalau Tuhan nak tunjuk, yang dah lost contact dekat 8 tahun pon sekelip mata boleh jumpa. Hehehe... So sekarang nie, si As tuh dah tak berani nak kerek ngan kami, especially aku. Mama dia siap pesan kat aku, kalau nampak si As nie tak betul jer, dia suruh sound. Hmmm Lesen besar dah tu... Kakaka...

Orait mate... Chow. Got to go for my futsal session. Huhuhuhu.......

0 comments: