Monday, December 3, 2007

Peluang...

Peluang... Berapa ramai dari kita yang selalu terlepas peluang? Berapa ramai jugak dari kita yang selalu dapat satu lagi peluang setelah peluang yang pertama terlepas atau dilepaskan begitu saja? Cerita pasal peluang, aku rasa kita kena pandai carik peluang dan ambik peluang. Contoh macam sekarang nie, Birmingham pandai ambik peluang pada masa kecederaan untuk jaringkan gol tewaskan Spurs 3-2. Huhuhuhu....

Bagi aku pulak, baru -baru ni ada dapat satu peluang. Peluang apa? Kerja lar... Tapi entah kenapa, aku rasa macam tak nak ambik jer peluang tuh. Sebab apa? Entah lar.. Aku tak berani nak terima cabaran baru? Atau aku dah terlalu selesa duduk kat tempat sekarang sehinggakan aku malas nak cuba tempat lain. Fffuhhh....

Selain dari tuh, sejak 2 ke 3 minggu nie aku asyik dapat peluang dalam buat bisnes nie. Aku layan jer. Ada rezeki, Insya Allah, tahun depan kalau ada rezeki, projek start. Memula nie main yang kecik-kecik dulu, esok lusa, bila dah ok, mungkin akan buat serius kot. Tapi entahlar. Itupon kalau berpeluang.

Tak habis-habis pasal peluang. Samada kita diberi peluang.... atau kita sendiri yang akan merebut peluang......!!!

0 comments: