Thursday, February 28, 2008

........

Dalam hidup nie kengkadang kita kena jugak jadik 'Pretender'. Sebab apa cakap cam tu yerk? Hmm ... Kalau kita nengok kat sekeliling kita, hari hari ada jer orang yg pretend to be somebody else. Pretend to be good, pretend to be smart, pretend to be cool dan macam macam lagi lar. Teringat pulak kat Jarod cerita Pretender. Dah lama tak der..

Kenapa erk orang suka nak pretend. Ada banyak sebab. Cth, politician. Tetambah dah dekat pilihanraya nie.Pijak semut pon tak mati. Yang bukan politician tapi suka pretend pon ramai jugak. Tak yah nak pergi jauh, ngk sekeliling kita kat opis pon kita boleh nampak. Kan?? Tapi ada jugak sesetengah kes, kita kena pretend untuk elakkan atau tak nak benda tak elok dari berlaku. Pada kita, apa yg kita buat kebiasaan nyer tuh biasa, tapi takut penerimaan orang pulak lain. So untuk elakkan perkara tak diingini berlaku, terpaksa la kita pretend to be somebody else, walaupun nampak kejam. Bak kata orang, macam ubat, pahit untuk ditelan.... tapi mendatangkan kebaikan. Kalau dah jadik cenggini, hati kena kering. Usah kira dah apa yg orang akan rasa. Janji kita kena jaga dulu hati dan perasaan kita.

Tapi di dalam kita berpura pura di dunia yang penuh ngan kepura-puraan nie, jangan lar pulak sampai terlebih lebih sampai boleh menyusahkan kita di kemudian hari. Contoh, bior papa asal bergaya. Hahahaha... Sebut bab berpura pura nie, terigat pulak watak yg dibawa oleh Rosyam Nor dalam satu drama lakonan dia dulu. Nama watak yg dia bawak tuh Rosheeron kot. Seorang pelakon baru yg konon nyer berjaya..... Sidekick dia dalam citer tuh Rashidi. Apa ntah nama citer tuh... Hmmm Rosheeron........

0 comments: