Friday, October 24, 2008

Main Bola...

Apa sukan kegemaran no 1 kat Mesia? Bolaaa... Apa rancangan kegemaran aku kat Astro? Bolaa... Apa permainan kegemaran aku? Bolaa... Ekekeke... Makan bola, tido bola, mandi bola... Ahahahaha...

Dah sememang dari kecik memang aku suka main bola. Tak tau kenapa. Luka and berjahit kat dahi and kening nie pon pasal main bola. Hampir 70% kecederaan yg aku pernah alami pon pasal bola. Yang selebih tu apalagi kans... Eksiden moto arr eventhough aku bukan mat rempit terhebat. Ehehe...

Minat bola dah disemai dari kecik kot... Itu yg samapai ke besar minat giler kat bola niee...

Main bola ek. Pernah wakil sekolah, daerah and kompeni. Kalau dulu masa bebudak, main bola nie simple jer. Ada jer bola, lepas tu kejar reramai. Sorang jaga gol, yg lain berebut kan bola sebijik tu. Main pulak tak der nyer 11 orang satu team. Belasah jer selagi muat padang tu. Ehehehe... Kadang tu, bila dah ramai sangat... Sepak bola ke mana, alih alih main sepak kaki pulak. Best jugak. Ahahaha...


Memang best kalau dapat sepak orang masa main bola nie... Ekekeke... Tapi kalau kita yg kena... Umangaiii... Sakit siottt...

Sekolah rendah, aku terpilih wakil sekolah. Perghhh... Masa nie mana ada main bola pakai kasut bola. Main kaki ayam jer. Kalau sesaper yg pakai ankle guard masa tu, kira dah star arr tuu. Itu baru sebelah kaki. Mana yg pakai dedua belah kaki ankle guard tu... Haa yg nie kira terer sket arr. Orang cakap Raja Padang. Ahaha... Sekarang nie... Aku ngk dak sekolah main pepetang pon dah pakai but Nike arr... Adidas arr... Dasat dorang nie.

Masuk sekolah menengah, terpilih lagi main wakil sekolah and daerah. Masa nie sesaper yg main bola kat sekolah tu kira dah jadik cam famos amos arr kat sekolah. Jalan pon orang pandang. Cecikgu pon dah mula kenal. Ehehehe... Masa nie mula diperkenalkan main bola pakai but. Ehehe... Ada sekali tu aku teringat, aku beli but Patrick version Michael Laudrup (adalagi ker jenama Patrick ni ek..?). Itu lar but pertama aku. Beli plak sesorak. Pakai duit elaun. Sekali bonda aku tau... Perghhh... Abis aku ditibainyer. Bukan ngan tali pinggang. Tapi dengan getah paip tuh..!! Perghh berbirat waa cakap lu... Ehehehe...

Lepas tu sambung belajar lak kat IPT. Wakil fakulti. Main antara fakulti. Wahhh... Time nie jgn kira arr... Saham mencanak canak naik. Mana tak nyer. Baru junior dah main ngan abang abang senior. Pergh!! Dasat... Ekeekeke... Belum kira lagi wakil IPT lak tu... Ahahaha...

Lepas tu aku kerja pulak kat Syarikat Telco kat Kuantan. Haa... Kat sini la aku mula bermain secara profesional kot (ehehehe...). Siap ada training pagi ngan petang... Ada elaun... Yang best nyer tak yah gi kerja... Kerja aku main bola jerr.. Best tu kalau kita dapat buat benda yg kita minat pastu dibayar... Ehehehe... Main time kerja nie arr yg aku banyak dapat injury. Dari terkehel biasa sampaila berjahit kat alis mata. Agaknya dah level lain main kot. Semua main beriyer lak tu.. Hinshh... Bahaya gak main bola nie. Dulu orang kata kalau nak hidup sehat kena bersokan. Aku plak bila bersokan lagi banyak pulak tak sihat nyer. Ehehehe...

Aku pernah gak kena macam nie... Berjahit kening aku. Bila kena jer terus padam... Tak sedar apa dah!! Sedar sedar jer bukak mata nengok lampu OT kat spital. Pastu doktor sebuk tanya nama saper? Kerja mana? Ini hari apa? Ehehehe... Takut aku hilang ingatan kot. Ahaha... Berjahit jugak laaa... Jadik lanun aku 2 minggu tutup mata sebolah... Ehehehe....

Pindah kerja plak lepas tuu kat IT kompeni. Still main lagi. IT Cup laa. Ansara league laa.. Perghh... Dasat karier aku sebagai pemain bola nie. Tapi tak larr sehebat Wayne Rooney ker ... Cristiano Ronaldo kerr kanss... Ahahaha...

Sekarang nie, aku still lagi main bola. Tapi for fun jer arr. Itupon dah berapa tahun aku tak main bola padang. Main pon futsal jer... Sekali bila ngk orang main bola padang, keinginan tu ada gak nak main, tapi member lak tak der. Bola ... bola... bola... Selagi minat aku kat bola nie tak abis, selagi aku boleh menyepak bola nie... Aku rasa aku tak main kot GOLF macam yg dak dak lain tu tgh dok main. Rasa cam game tu slow sangat arr plak. Tapi tak tau arr kans.. Kot kot minat tu datang esok lusa. Tapi buat masa nie, hati aku masih lagi kat bolaa.....

Gloryyyy Glory man Uniteddddddd...!! Ekekeke....

Sebut pasal bola... Haaa... Ini malam ada futsal... Heheheheeeee... Best best best... Jioms futsal jiomssss...

1 comments:

Anonymous said...

tau la mood nk futsal mlm ni... aku yg bab2 lain semua aku setuju dgn ko... tp bab glory glory MU tu mmg aku bangkang... GO GO ARSENAL !!