Monday, October 13, 2008

Takut Dulu ... Takut Sekarang...

Masa bebudak dulu, semua orang ada rasa takut kat seseorang kan? Maksud nyer takut kat org yg selain dari parents kita arr... Ingat lagi masa bebudak dulu. Ada sorang pakcik nie yg duduk kat tingkat 1 kuarters masa aku duduk kat Ipoh dulu. Nama pakcik nie Johan. Pakcik Johan...

Pakcik nie dulu cikgu kawad. Korang tau arr... Jurulatih kawad nie sore dia cemana kans? Perghh... Sekali dia jerit, sore cam halilintar. Pakcik Johan nie ada kereta Datsun. Nissan Sunny 120Y kalau tak salah aku. Keter dia kaler merah kot. Keter dia nie mmg arr selalu kilat jer. Parking lak kat bawah blok rumah pangsa kami tu. Biasa nyer kat situ jugak la tempat aku ngan memember aku memain. Tak kira laa main apa kanss... aci jengket ker, aci nyorok ker... kengkadang tu join dak pompuan main zero point pon ada (ekekeke... ada lagi ker permainan getah dak pompuan nie lagi ekk sekarang...). Pakcik Johan nie cukup pantang kalau ada bebudak main dekat ngan keter lawo dia. Kononnya takut calar arr... Yang selalu jadik mangsa kena pekik ngan dia saper lagi... Aku arr... Tak kira aku yg main ker bukan. Mentang arr umah dia kat tingkat satu, dia dgr sore bebudak gelak ketawa kat bawah jer mesti dia jerit nama aku. Hinshh... dak2 lain apalagi... dengar sore dia jer, berterabur semua lari. Termasuk la aku. Bayangkan lar, kami yg tengah main tu, tak bersalah apa apa pon. Dengar jer sore dia yg macam halilintar tuu, kalau ada eskrim kat tgn pon bulih berterabur jatuh. Takut siottt...

Tapi sekarang Pakcik Johan dah tua. Ehehe... Dah lama pencen and duduk kat N9. Tak salah aku kat Pekan Pedas kot. Area Pejabat Pos. Sore Pakcik Johan masih cam dulu lagi. Tapi... aku dah tak takut lagi dah cam dulu. Ekekeke...

Ada sorang lagi Pakcik yg kengkawan aku takut. Nama dia Pakcik Mat. Tapi dikenali sebagai Pakcik Mat Jin!! Ehehe... Sebab apa ada Jin kat belakang tu pon aku tak tau. Polis nie biasa arr nama gelaran yg dorang bagi. Almaklum arr... Duduk satu pengkalan, nama kan ramai yg sama. Ada Mat Arab laa, Mat Gajah laa, Mat Koboi lar... Kalau Man pulak, ada Man Besi (pasal selalu angkat besi kat gym kot...), ada Man Pecah Kepala and memacam lagi arr. Berbalik pada kisah Pakcik Mat Jin nie, ada sorang member aku nama dia Ca'in (nama real Shahril). Dia nie, kalau tgh main bola kat padang pon, nampak Pakcik Mat Jin nie, tetiba jer terus meraung, pastu kelam kelibut lari. Takut giler punya pasal. Mat Jin nie plak kalau dia ngk si Ca'in nie lari sampai terkenching (real kencing niee bukan tipu..) lagi arr dia gelak. Gelak bunyik cam Jin lak tuu. Tapi yg pelik nyer, aku tak plak takut ngan pakcik Mat Jin nie. Apasal pon aku tak tau arr. Tapi si Ca'in nie pernah citer kat aku, pasal takut sangat ngan Mat Jin nie, tido malam pon sampai nangis dek kerana ngigau kan pakcik Mat Jin. Ekekekekek..... Giler horror.

Raya hari tu, aku dengar dari bapak aku yang pakcik Mat Jin nie dah meninggal. Hurmm... Al-Fatihah...

Tu arr... Sekarang nie plak, bila balik kg, aku pulak yg anak anak sedara takut. Ahahaha... Aku pon tak tau apasal? Hurm... Kadang tuu, bila dorang nie buat perangai ker or nakal sket jer, aku arr jadi mangsa suh marah bebudak tuu. Ehehehe... Jangan ada yg sampai mengigau cukup. Ada sorang nie, kalau dia dengar sore aku jer dulu, terus nangis. Sampaikan kalau aku nak tegur dia pon, terpaksa kontrol suara. Ekekeke... Tapi sekarang nie dah ok dah. Cuma kengkadang tu, bila aku tinggi sore sikit tu, dorang mmg takut kaw kaw punya. Ahahaha... Apa arr kan???

Tu arr dia... Apa kisah la pakcik pakcik yg aku takut dulu masa bebudak kat Ipoh dulu kans... Next entry nnt aku citer lak cikgu yg aku paling takut. Sampailaa aku abis study, dia sorang la yg paling gerun aku pernah jumpa... Takper... Lenkali citer lagi...

0 comments: