Friday, October 31, 2008

Nak ker Xnak...

Sebenar benar nyer memang dah tension + bosan = sakit hati giler aku...!!! Dekat saper? Dekat mobile operator yg aku dah langgan sejak April 2000. Menjak dua menjak nie mmg cam siot ar plak. Bila nak call, network busy. Bila orang call kadang kadang tak semena mena dapat dial tone cam call tu kena reject.

Sekarang nie plak dah ada feature 'Mobile Number Portability' lak kan. Basically kalau aku tuko lain operator pon, aku still retain no hp aku yg lama. Dari depan sampai arr belakang sekali. Memang transparent giler. Tak yah arr pepayah aku nak sms kat semua orang yg aku nak no aku diketahui dorang akan no baru aku tuh. Hurmm... Sedang berfikir and berkire kire samada nak tuko ker tak nak...

So far aku pakai operator kaler ijo. Cadang nak tuko operator kaler biru. Dah seminggu lebih aku tetanya kat memember yg pakai operator biru nie samada ok ker tak? Ok tuh maksud aku dari segi package dia arr. Menarik ker tak? Mahal ker murah? Ngk pada promosi diskaoun dia cam menariks. Tapiiiii... Hurmm... Aku baru pulak tukor plan kat operator ijo aku yg existing nie. Tak sampai pon dua bulan lagi. Hari tu mmg cadang nak ngk plan baru nie dalam 2 ker 3 bulan. Nak ngk samada lagi save ker or sama jer kos dia. Kalau sama baru plan nak tuko. Tapi memandangkan ketidak stabilan operator ijo ak nie dalam dua tiga minggu nie, buat aku baran arr plak. Ingat kalau bulih nak tuko on the spot jerrr...

Operator kuning? Hurmm... So far walaupon iklan dia mmg menarik, tapi aku tak tergerak lagi pon nak tuko ke operator kuning nie... Operator baru yg kaler oren plak? Hurmm... Takmo arh... So nak ker tak nak ekk? Kita rilek dulu... Pakai sampai tengah bulan depan... Kalau tahap ketidak stabilan dia tak berkurangan or makin teruk... So... Adios babe... No other choice... I think I will go to operator biru...

0 comments: