Wednesday, November 26, 2008

Adusss...

25 November 2008... Ahahaha... Aku kena lagi...!!! Kena apa ek? Kena sontot laaa... Ahahaha... Aku pon tak tau apasal. Tapi sejarah pakai keter nie. Asyik kena sontottt jerrr... Apa? Bontot keter aku yg dulu ngan sekarang nie menggoda giler kot. Ahahaha...

Kali nie pon kena sontot gak. Sedih? Marah? Memula tu cam bengang gak la kan. Sekali aku kuar keter, ngk mamat nie muka pucat ngan gabra giler jer. Yer arr kan. Kalau aku yg nyontot bontot Bimer ker Merc ker... Memang aku pucat gak. Ehehe... Kluar jer terus aku tanya dia, "Amacam nie bro? Nak settle ker nak report?". Dia garu kepala dia sambil ngk bumper aku. Aku rasa kepala dia mmg tak gatal masa tu. Lama senyap, aku cakap lagi, "Report jer larr ek? Nak settle pon mau makan beribu nie bro. Bumper jer kalau baru sekali cat dah seribu lebih. Tak masuk bonet nie lagi. Ekzos pon kena gak tu". Macam kena pukau lak mamat nie. Main angguk jer. Ehehehe... Last-last setuju sesama nak gi report. Aku ambik particular dia terus aku cakap nak gi report and aku suh dia report sekali. Kang kalau dia tak report kang mau lak jadik kes. Sekali ngk no ic dia, pang 84. Ek eleee... Muda lagi mamat nie. Patut la gabra giler.

Aku terus call sedara mara yg kerja polis cakap trafik mana aku nak kena report. Sekali kena pergi IPD Gombak. Aleeemaakkk. AKu dah pernah pergi sini dah dulu. Kes kena sontot gak. Memang lambat laaa. Pasal kes banyak. Sampai sana mmg lama pon. Urusan nyer 45 minit jer. Nak menunggu nyer sampai 3 jam. Pastu lak kat enquiry tu, cam eksen la plak Lans Kopral tu (nama rahsia la ekk...). Sekali mintak lesen aku. Hurmm... Aku bagi lesen. Lepas tu baru cakap elok ngan aku. Siap berencik encik lagi. Ahahaha... Birokrasi nie kadang penting gak.

Dah siap report, kena tunggu AIO (Asst Investigation Officer) lak. Mamat tu cakap, "Encik nak pi minum ka apa ka pi la dulu. Sarjan ******* balik umah sat, nanti dia mai saya telifon Encik". Aku pon senyum jer sambil cakap tak pe. Aku terus kluar pi sap kok kat luar opis tu. Mamat tadi nyontot bumper keter aku datang awal. Terus pergi tunggu kat dalam. Perghh... Lama gak tu dia tunggu tu. Tak bosan ker duduk kat kerusi kat dlm opis tu. Lantak lerr kome.

Selepas 3 jam berlalu, settle lah segala urusan aku (malas nak citer panjang lebar pasal kat balai nie. Sakit ati jer). Start keter terus ke Segambut. Tempat pomen yg aku biasa hantar. Check sikit lebih kurang, dia buat estimation berapa nak kena. Lepas tu terus settlekan pasal dokumen insuran. Sempat gak jumpa orang dept claim CIMB. Ehehehe... Mujur kroni besar... Sekali lagi, birokrasi nie penting gak bila perlu. Dah tau procedure sikit lebih kurang, hari nie aku pon hantarlaa kurita ku ke bengkel. Nak kena tinggal tuu. Berjauhan la aku ngan kurita ku untuk seminggu nie. Owhh... Rindu nyerr... Tak sampai sehari lagi nie... Ehehehe...

Pesanan yg selalu didengar, berhati sewaktu memandu. Ingatlah orang yg tersayang. Tapi kalau kita yg berhati hati, kita yg beringat, orang lain lak tak berhati hati, pastu dorang tak der saper yg disayang... Pastu langgar lak kita... Haaa.... Cemana tuuu...??? Sunat sekali lagi mamat yang langgar aku hari tu baru tau... Eeeiii... Mujur ngko Melayu. Kalau Kelly Ng.... Huh!!! Memang sah kena sunat on the spot. Ehehehe...

Nampak cam sikit jer kans?? Tapi parah tuu... Kesian dia. Tu arr... Bontot seksi bebenor kott...

Bukan setakat minor injury nie, memang kena tahan wad nie. Luka dalaman agak parah nie... :( :(

Conet ekzos nie pon sampai senget benget... Ganah nggoh mamat yg menyontot nyer... Huh...!!!

No komen... Sedih ku lihat kecederaan dirimu.... Arghhh....

Sampai cam nak berlipat ngko ekk... Sian btol larr... Hinshh... Tak sanggup nak ngk lelama...

Imej nie kannnnn......

...... takder kena mengena pon ngan aku, sekadar peringatan kepada kengkawan aku jer yg pakai keter jenis niee.... Especially Leh ngan Babam... Ahahahaha... Beringat la yerr... Usah bawak lelaju....

0 comments: