Monday, November 10, 2008

You can do it if you believed you can...

Hurmm... Bangun lambat hari nie. Masih lagi terluka akibat kekalahan Man U. Ahahahaha... Hari nie redup + mendung = hujan sekejap sekejap di satu dua tempat. Hurmm...

Petang tetiba terasa lapar. Terpikir what that I gonna have for dinner. Hurmm... Makan kena berpantang sket pasal my love one baru lepas operate. So tak leh makan yg tak tentu arah. So ... Hurmm... Haaa... Buat 'grilled fish' arr. Carik ikan cod yg dah siap merinate, beli and masuk oven jer. Senang apa... Ehehehe...

Bermula la pencarian aku ke Car4 untuk carik bebahan nak buat dinner malam nie. Sampai jer kat area frozen food, berapa kali aku call umah. Nak make sure kat area mana bahan bahan yg nak dibeli tuu... Ehehehe... Tuh arr... Selalu main tolak jer troli tu kan. Sekali kena datang sorang nie, menggagau jugak nak mencarik. Tapi idak le jakun bebenor sampai bulih sesat... Ku belek sini... ndak ada bahh... Ku belek sana... Ndak ada juga bah... Aduss... Mana pulak laa ikan yg dah siap merinate nie. Aku ada la jumpa Cod Fish Steak dalam freezer tu. Tapi tak der la plak nampak cam dah merinate. Alaa... Malas la plak.

Aku pon apalagi, mulakan talian hayatku sekali lagi. Kali nie aku call Datuk Bandor Car4 Subang, Paie. Sekali dia pon tak sure. Alaa... Then dia suggested suh aku carik brand Pacific West. Aku pon rondo arr sekali lagi. Hurmm... Jumpa... Tapi ini bukan grill fish mcm aku nak. Ini fish fillet. Alaa... Macam fish and chips yg selalu korang makan kat SR tuu... Hurmmm... Tgk kiri... Tgk kanan... Arghhh.... Ambik jer laaa... Dari tak der kan. Pastu aku gi lak tempat vege. Ambik brokoli ngan Koli Flower. Ehehe... Carik Asparagoosss ndak ada la plak. Hurmm... Ok lar nie. Decided to go to Cold Storage lak kat Subang Parade. Mana la tau kot kot ada lak kat sana menatang yg aku nak carik tu...

Sampai kat sini plak, aku ngk tak der gak. Aku tanya arr awek gegems yg jaga kaunter Fish and Beef tu, "Dik, ikan Cod yg dah siap merinate untuk digrill ada tak?", sambil control macho konon cam dah biasa beli. Sekali dia jawap, "Cuba you tgk kat freezer depan tu, kalau ada adalaarrr... Kalau takder makna dah abis la tu...", sambil cakap macam ndak tak ndak jerr... Eiii... Geram jer rasa aku nak balas balik. Nasib baik gaban panas baran aku dah lama tak menjengah. Kalau takkk... Mau jer aku jawap balik... (saboooo jer laaa...).

Misi cam gagal. Tapi tak per. Hurmm... Ternampak lak lemon. Tadi lupa nak beli. Kasik angkat. Carik plastik beria mcm nak beli byk. Sekali baru terperasan yg dah siap pek 4 biji dah ada... EEiiii... tak fokus niee... Kena fokus sket... Ehehehe... Dah dapat semua barang yg aku ndak untuk plan B aku, aku pon blah...

Hurmm... Bermula la aksi aku di dapor malam nie, ehehehe... Tema dinner mlm dinner, western wanna be... Ahahaha... Belasah jer. Kalau awek kat SR bulih buat fish and chips takkan aku tak leh kan... Ahahahaha...

Setelah bertungkus lumus selama setengah jam, akhirnya siap la semua hidangan yg aku nak buat tu. Termasuk la garlic bread. Ehehehe... Bulih kerja kat SR aku lepas nie. Akakaka... Setkan table. Pastu apalagiii... "Bon Apetite...". Lepas dinner nak layan lak cerita Orang Minyak Naik Minyak. Arahan Afdlin Shauki... Bestt... Mujur ingat... Thanksss...

Hurmm... Nampak cam tak menarik la plak kanss... Tak per... Tak complete lagi niee...

Bak kata chef kat ch AFC, kita kasik tambah sket warna kat pinggan tu bior nampak meriah sket... Ehehe... So taruk la hirisan tomato ngan lemon... Nyum... Nyum... Nyum...

Tambah lagi kaler kaler ... Baru nampak menarik sket. Kanss...???

Dalam aku kabut deep fry ikan, stim sayur... Sempat lagi bakar garlic bread nie dalam oven yg aku menang masa lucky draw aritu. Huhuuhuhuhuhu.... Ada gak jasa dia... Ehehehe...

Dalam dia yg ada garlic tu yg buat sedap tu... Slurpppp....

Dinner for two finally siap...

Bon Apetite... Ada satu lagi tak cukup. Kentang goreng. Arghh... Malas nak goreng. perut dah lapar dah nie... Hurmm... Not too bad ehh for first timer...

0 comments: