Monday, November 3, 2008

Buramundiiiii....

Finally... Hamilton juara termuda F1 this season. Aku tak berapa minat mamat nie. Reckless driving kot. HUrmm... Tak kisah arr tu. Sejak Schumi dah bersara nie, semangat nak follow F1 pon dah tak berapa best dah cam dulu. Lelayan gitu jer...

Semalam si Paie ada datang umah. Lelepak and then terus decided to go to D'Lengkok. Ehehehe... Tetiap kali kalau aku sebut D'Lengkok nie mesti ramai yg kerut dahi. Tanya aku kat mana? Ekekeke... Apa arr... Mungkin tak berapa tepat kan... Tapi itu adalah alih bahasa dari perkataan D'Curve. Mungkin tak berapa kena, tapi aku rasa sedap lak kalau panggey D'Lengkok. Ala-ala macam ngko mangkok pon ada. Ahahaha...

Actually memang dah decided dari umah nak makan kat kedai mamat mangkok nie... Mr Gump or Forrest Gump ngan member dia si Bubba. Alaa... Mamat Black yg mati tuu... Alaa... Kalau korang tak tau and pepayah sangat, nama kedai nie Bubba Gumps. Haaa... Kedai udang nie. Aku pon tak tau apasal nama Lt Dan tak der (korang kenal la kalau layan citer Forrest Gump nie...)

On the way pergi tu si Paie nie buat magic lak. Aku suruh ikut NKVE. Dia punya la konfiden cakap dia tahu jalan tu.. Okay arr... Aku lepak belakang jer. Bukan senang nak duduk belakang nie kan. So aku pon pejam mata bukak mata pejam mata bukak mata... Sekali dah kuar kat tol damansara tu dia buat magic lak. Entah kemana mana dia pusing. Aku rasa nak gi D'Lengkok tu senang and dekat jer kalau kuar dari Damansara tu. Sekali entah mana pulak dia pusing. Ikut kawasan perumahan mana entah. Terkojut la pulak aku. AKu tanya, "Yang ngko ikut jalan berbelit nie apasal Paie?". Sekali dia jawap entah. Aku cuma tahu jalan nie jer pasal aku selalu ikut jalan nie kalau dari Hosp Sgb. Ek eleeee.... Aku pon geleng kepala... Tak kisah arr Paie... Janji sampai...

Dipendekkan cerita, pusing punya pusing sampai jugakk... Tak sabar aku nak makan. Perut lapoo... Sampai kat restoran tu memasing order la makanan memasing. Aku order apa ntah nama dia, Buramundi ker apa... Tapi best... Makan sampai perut aku rasa nak pecah. Puas hati gak makan sini... My second time after buka puasa aritu... Aku order air Lemonade and Strawberry ngan Buramundi....

Lepas makan memasing tak larat nak bawak perut. Sampai kat area B2 lepas bayar parking nampak laa brader tengah lepak atas buggy. Dengan muka slumber nyer, dorang gi tanya, "Bang... Antar kami kat keter bulih tak?" Sekali brader tu jawap naik arr... Ehehehe... Memula aku cakap apa arr korang niee... Last last aku lak yg excited pasal tak yah nak jalan jauh. Best pulak naik menatang nie pergi kat keter... Ahahaha... Rasa cam kat theme park la plak brader tu bawak reronda... Kekekeke...

Bukan nak promote, bukan nak tolong iklankan... Kalau korang nak rasa makan shrimp best ngan salmon... Try arr sini... Especially air lemonade ngan strawberry dia... Sedaaapppp.... Kalau korang tak tau, bulih ajak aku... No hal... Tapi kena belanja arr... Ekekeke....

Aku order air lemonade with strawberry nie. Luar jangkaan btol. Ingat biasa jer.. Tapi sedap gak. Ada masam, masin and maniss... Slurppppp....

Dah lupa dah apa nama menu nie... Yang aku ingat ujung dia ada Jasmine Rice... Bulih tahan arr. Aku minat tol kat asparagus dia...

Haaaaaa.... Yang nie lak aku punya... Buramundiiiiiiii.... Aku suka bebenor. Apasal? Sebab dia bessttttttttt........ Kalau korang tak caya, korang try arrr... Memang best tuuuu.... Peberet niee... Kalau aku datang lagi lain kali... Memang ini jugak la yg aku order. Ikan salmon, udang ngan mashed potato.... Muahssssss sedapssssss nyersssssssss............

Masa memula duduk tu, minah tu tanya, kami tau tak nak guna menatang nie. Slumber gils si Paie tu cakap tau. Pastu minah tu bagi menu and tinggalkan kami. Aku cakap aku tak tau... Rerupanyer... Selagi mender nie display cam kat atas tuu... waiter tak layan ponss... Lahabau tol...

Haaaa.... Menatang atas nie kalau kaler merah and tulis "Stop Forest Stop"... Perghhh... Berebut rebut and berlari si waiter datang tanya "May I take your order now Sir? atau May I help you Sir?".... Cishhh... Bagus gak stail gini kans? Tak yah terjerit jerit or terherut herut mulut nak fewitt panggey dorang datang. Tgn pon tak lenguh nak angkat nak panggey dorang nie... Bijakkkk.... Bijakkkk....


PS - Semua imej di atas diambil dengan menggunakan camera HP N82 aku.... Ekekeke.... E71? Huh... Image hampess... Under expose... Akakakaka... Ada orang ada hati nak ajak aku tuko lak tuu... Bior arr mahal... tapi aku rasa aku tak sanggup lagi nak tuko ngan minah nie. Pasal camera dia tak power... Ekekeke... Jangan marah arr Hanizar and Iji... :P

0 comments: