Thursday, November 13, 2008

I believed I can....... cook!! Ehehe...

Well... Well... Well... Semalam balik lambat sket. Dah janji nak buat dinner. Hurmm... Apa nak bikin ekk? Ketandusan idea nie nak masak menda yg byk menda orang pantang tak leh nak makan nie. Peranti biasa cam ayam and makanan laut tak leh nak guna...

Hurmmm... Sekali teringat sosej daging yg si Paie beli aritu ada lebih lagi. Haa... Teringat pulak lauk sosej goreng yg aku selalu makan kat terminal Cyberjaya tu. Memang aku minat gak lauk tu. Tiap kali kalau lunch kat situ memang itu la lauk yg aku ambik. First time makan bila aku 'pau' Mantan nyer lauk masa dia makan dulu. Sekali rasa... hmm not bad. Sedap gak. Start dari itu hari, tiap kali kalau tekak aku terasa nak makan tengahari nasi putih jer kat terminal Cyberjaya nie, memang itu la lauk mandatori yg akan aku ambik. Sampaikan kalau tinggal sikit lauk tu, berebut jugak nak ambik dulu antara Bulat, Mantan ngan Aku... Ahahahaha... Cam bebudak la plak...

Sampai jer umah, without tuko uniform, aku terus jer ke dapur buat apa yg patut. Perghh... Dengan kemeja tak tukor pon. Pasal 'Mem' pon dah lapar. Sian arr plak. Aku pon lapar gak. Ekekeke... Terus kuarkan segala peranti yg perlu. Aku pon mulakan kerja kerja seni aku. Ahahaha... Sekali tu aku rasa, aku la tukang masak paling ensem malam tu. Ahahaha...

Coceng coceng coceng kat dapur tu dalam setengah jam... Siap!!! Perghh... Tiap kali kalau masak, mesti aku cakap setengah jam jer... Entah yer entah tak? Mana la aku nak sure. Bukan nyer ada jam randik (bahasa masa dalam makmal masa sekolah dulu... Ehehehe) kat dapur tu. Main agak jer arr...

Tak kisah la apa orang lain rasa. Yang penting aku rasa sedap. Ehehehe... Sekali aku rasa cam sedap lagi aku masak dari makcik yg masak kat terminal tu. Ekekeke... Makcik tu cuma bubuh kacang panjang jer kan, aku siap bubuh brocoli ngan bunga kobis lagi. Huhuhuhuhuhuhu...

Haa nie arr dia... Nampak cam sedap kanss... Ekekekeke... Tapi rasa dia...?? Ehmm...

Adussssss...!!! Coba korang ngk. Bukan takat rupanyer jer yg mengiurkan. Rasa dia pon still buat aku terliur lagi niee... Sheeedapppp siutttttt..... Ahahahaha....

0 comments: