Sunday, November 18, 2007

Kisah di Alor Setar....

Weekend without EPL game mmg boring... Hmmm... England game bosan.. Menang 1 - 0 tapi mcm payah nak menang. Rasa nyer cam tak layak jer dorang nie nak pergi final round Euro. Malaysian team lak hancus. Main ngan Maldives kalah 0 - 1. Main lak tgh hari buta.. Iyer lar nak sesuaikan dengan cuaca panas bila main tgh hari buta time kat Korat nnt kan.. Anyway... Nice try Malaysia... After a big revemp in FAM punya org chart, aku tak harapkan pon berlaku something magic. Slowly as long as ada peningkatan... Tapi kome jangan ler slow sgt yob...

Bosan-bosan nie teringat plak kes 2 budak praktikal kat department aku tuh.. Kesian pon ada kat dorang... Alkisah, masa kat Alor Setar hari tuh, aku ada gak offer dorang tak yah balik KL sekali ngan rombongan aku... Dah alang-alang ada kat Alor Setar, baik dorang balik kg jer. Dua-dua pon asal dari Pendang. ... Offer punya offer dorang kata tak nak.. Pelik gak aku...So aku pon mulakan lar siasatan pasal apa dorang tak nak balik kg.... Jeng... Jeng... Jeng...

Setelah puas ditanya secara perlahan-lahan (ayt kena slow-slow), baru dia orang cerita kat aku rupanyer mmg diaorang nak balik. Itupon kalau boleh nak singgah sekejap jer.... Nak ajak rombongan aku pergi sekali lar... Aku tanya lagi, apasal tak nak balik terus jer.. Jumaat aku bagi off, hari Ahad baru balik KL. Dengan linangan air mata, (time nie aku dah panik giler dah... giler apa kalau org nampak aku bagi 2 orang anak dara nangis depan aku), dorang cakap duit tak dak nak buat tambang balik KL. Kami orang susah ... sambil teresak-esak... Aduhhhhhhhh...!!! Aku tak suka betol berada dalam keadaan cam nie....

Aku terdiam... Aku tanya lagi... Duit elaun tak dpat lagi ker... Dorang jawap tak masuk lagi... Aku terkejut... Aku tanya lagi, "Apasal?..." Sekali dorang jawap, orang akaun tersilap akaun number dorang.... Hmm.. Pelik lak aku, sebelum nie ok jer... Apsal tetiba bulan ni boleh silap nombor akaun lak??? Hmmm... Aku pon tak tau... Tetiba aku rasa cam nak marah pon ada, sedih pon ada.... Sebak lar jugak aku sekejap... (hehehe.... marah orang time kerja nampak ganas... Tapi saper sangka aku ni sentimental gak ehh... Kekekeke)...

Tak lama lepas tuh aku panggil group aku.... Sekutt, Bulat ngan Mantan... Aku explain kat dorang pasal budak 2 orang tuh... So kami setuju untuk kongsi duit belikan dorang tiket bas untuk balik ke KL Ahad nnt. At least, itu jer lar yg mampu kami buat... Kesian kat doarng... Aku paham perasaan dorg pasal aku pon pernah ada kat tempat dorang satu masa dulu... Mungkin tak seteruk tu.. Tapi aku paham... Hmmm....

Hari Khamis petang tuh, kami hantar dorang ke Shahab Perdana... Lupa lak... Rancangan kami nak belikan tiket bas nie dorg still tak tau lagi... So aku ngk muka minah 2 orang nie macam cuak jer... Sebab dah berkali-kali dorang cakap kat aku yg dorang tak nak balik... Aku cakap... Aku tak kira... (hehehe.... sempat usik dorang lagi tuh...)

Sampai kat kaunter bas aku suruh Bulat ngan Mantan handle tiket... Diringkaskan cerita dorang pon tau plan kami, aku rasa cam seronok lak ngk muka dorang... Nampak cam relief and sedih jerr... Aku belah dari kaunter tuh... Nak carik bas untuk dorang balik ke Pendang lak... Lepas semua settle, aku hulurkan dorang RM buat tambang dari Alor Setar ker Pendang... lega aku ngk muka dorang yg tersenyum sambil ucap terima kasih kat aku ... (ntah berapa kali dorang ucap aku pon tak terkira dah...). Lega rasa... AKu sembang ngan Uncle (PM Alor Setar Proj) hilang rasa tension ngan letih 2 - 3 hari kerja kat Alor Setar... Uncle hanya mampu tersenyum jerr. Tanpa ada sebarang komen. Mungkin Uncle pon sebak gak kot.

Lepas makan wafle yg beli kat stesen bas tuh (awek yg jual tuh lawo, itu yg si Sekutt beli tuh... Oooo... Report kat orang Sg Buloh baru tau...)Kami start keter.. and teruskan perjalanan ker Jalan Pegawai untuk makan kat Restoran Zefee sebelum teruskan perjalanan pulang ker KL..... Hmmmm..... Lumrah kehidupan... Hidup nie umpama roda bak kata sesetengah lirik lagu tuh mmg lar betol sesangat... Mana tau.. Satu hari nnt budak 2 orang tuh pulak akan berjaya... Insya Allah....

0 comments: