Monday, November 19, 2007

Nostalgia

Perasan atau tak, lagi lama kita hidup, lagi banyak nostalgia kita. Tak kira lar nostalgia tuh sedih atau gembira. Kadang-kadang sambil duduk sorang-sorang pon kita akan terkenang balik nostalgia lama. Zaman budak-budak, sekolah sampai lar zaman mula-mula start kerja dulu... Hehehe.... Nostalgia jugak kadang0kadang buat kita duduk senyum seorang-sorang cam orang tak betol. Hmmm nostalgia....

Cerita pasal nostalgia nie bukan nyer apa... Tadi masa on the way balik dari rumah parents, teringat pulak nak mainkan lagu dari CD yg aku burn dulu. Dah lama tak dengar. Berkumandang lar lagu-lagu jiwang dari kumpulan Headwind, Search, Lefthanded, Ekamatra, Gersang dan macam-macam lagi. Sesetengah kumpulan nie aku rasa dah tak wujud lagi kot.

Dengar lagu Suraya, teringat kat kawan masa sekolah.. Hehehe... Mana lar si Suraya and the gang kelas 2P1 kat MES dulu yerr.. Lepas tuh lagu Kita Serupa lak.. Masuk lagu Gadisku dendangan Search mmg buat aku senyum sengsorang.. Sedar tak sedar masa drive tuh aku boleh terikut nyanyi penuh perasaan. Kelakar betol. Sedar tak sedar dah sampai depan rumah....

Itulah dia nostalgia. Kadang-kadang bila terdengar lagu-lagu lama nie, tercetus balik kenangan silam masa budak-budak dulu. Betul lar jingle siaran Sinar FM tuh... Aku rasa aku membesar dikelilingi oleh lagu kot. Pantang dengar lagu lama yg top di zaman nyer, ada jer kenangan yang ada kena mengena ngan hidup aku.

Nak dengar lagu lama lar... Tajuk Dalam Kenangan..... Besssttttt..

0 comments: