Friday, November 9, 2007

Ntah apa apa ntah

Cuaca hari mendung jer.. Malam tadi hujan lebat. Biasa kalau hujan lebat.. tidor mmg sedap. Tapi ntah apasal, malam tadi payah lak aku nak lelapkan mata. Kejap-kejap aku jenguk keluar tingkap. Asik dok belek jer 'arabic canopy' yg baru dipasang petang tadi. Opps lupa lak. Sok aku buat open house hari raya. Saja nak menjamu kengkawan opis makan.

Belek punya belek guest list nie.. ramai gak yang aku jemput. Member opis, member opis lama, kengkawan masa kat PUO, kengkawan wife aku.. Tak termasuk lagi jiran-jiran setempat ngan sedara mara lagi tuh. Isshhhh... Cukup ker makanan yang aku prepare ni nanti. Teringat plak last sekali aku buat open house dulu, raya tahun 2000. Hehehehe... Sampai tak cukup makanan. Tak sangka lak ramai yang datang. Puas hati aku... At least baru aku tahu kedudukan aku di hati dan mata dorang... hehehehe. Sayu gak... kakaka... Apa ni.. caishh.. tetiba sentimental lak... Kakakakaka....

Malam nie tak der futsal cam biasa. Bz sket pasal nak prepare untuk esok. Hehehe... Dua tiga orang gak ada call tadi tanya apasal tak main. Kekekeke..

Ehh.... Apa citer lar rendang aku dalam kuali tuh. Cakap pasal rendang nie, esok menu aku simple jer. Di samping raya pon last day sok, bajet juga memainkan peranan yg penting. Hehehehe... Tak leh lar nak buat menu cam umah sekutt ari tuh. Dia tak per. Bajet besar. Aku simple jer. Setelah meeting limer ker nam kali... finally sebulat suara...... nasi lemak, sambal tumis ikan bilis, ayam goreng rempah, rendang daging, nasi himpit, lontong and kuah kacang.... Kekekeke.. Simple jerrr...

Kay arrr... Nak masuk dapur balik.. Ambik time out sekejap tadi. Kakakaka......

2 comments:

idasazliana said...

beshnyaaaaaa menu open house dieee...hehe...Insya Allah, klu ada yg ensem,saya dtg nti..hik2...

Budak Kampung said...

Datang jangan tak datang. Ramai yg hensem. Don't worry.. Bagitau jer yg mana berkenan.. Hehehe