Saturday, November 24, 2007

TNC Prep Lagi....

Jumaat pon still kat Sg Buloh lagi. TNC prep lagi warkh... warkh... warkh... Pagi sampai aku terus tuju kat Bistro Kak Tun dekat Pusat Kusta Negara yg lama tuh. Dah lama tak lepak sini. Bebudak aku pon kebetulan sumer dah ada situ... Kiter orang dulu suka datang sini bukannyer apa. Satu-satu nyer kedai makan yg dekat yg boleh sap kok dalam kawasan spital. Kekeekekeke... Lgpon dari zaman Hospital Sg Buloh tuh dalam construction lagi kami dah lepak sini.

Prep work hari nie nampak cam dah teratur sket. Buat kerja-kerja final touch up ngan test apa yg patut. Masa tengah testing tuh, sekali berlaku kekecohan lar plak. Printer yang bebudak group lain dah deploy sekali test tak jalan. Hmmm... Nak salahkan network arr tuh. Setelah penyiasatan dijalankan, aku dengan eksyen nyer (hehehe....) confront PM cakap ini bukan masalah network. Leh (budak SSU) lakukan penyiasatan gak on dia punya site. Sekali dorang bubuh IP pada printer tuh salah daaaaa..... Kakakakkakaka....

Petang tuh, aku ada dengar cam kekecoh kat depan. Kebetulan time tuh group aku nak pergi break untuk sap kok. Rupanya ada lar sorang awek tgh bising pasal bila nak troubleshoot printer kat tempat user yg mana tak jalan tuh. Dengar sore, tak kenal pon. Sekali ngk ...... Kakakakaka... Ropanyer Mu Mek. Kekekeke.... Sore laing sunggoh arr mung.

Malam dalam lebih kurang kol 8 baru kami siap kerja. Aku pon dah penat menyapu dalam data center tuh. Aku dah bgtau budak site, starting from Monday, no shoes allowed in this room. Kekekekeke.. Jap lagi nak pi main futsal lagi nie. Hinshh.. Kena gerak cepat nie.

Harap-harap menjelang TNC ngan consultant ngan JKR Monday nnt, semua nyer akan berjalan dengan baik.

To Mantan and Sekutt, May all the force be with you guys during the TNC.

Next week... Kami akan ada kat Ampang lak untuk TNC prep yg sama.

3 comments:

idasazliana said...

Erk, suara romantik...mmg aaa lain! haha...eh,apa maksud sora mek tu dah lain?

Anonymous said...

Hor lar... Sore mung laing. Dulu dengor laing. Sore cam orang demam pung ader.. Hehehe

idasazliana said...

Suara org comey2, makin lama, makin berubah, makin womantiks gitu...hahaha