Monday, June 16, 2008

Terkenang...

Ada kat one of the shopping complex kat Shah Alam petang tadi. Sambil jalan jalan menemani 'da luv one' bersopping, aku pon merayau sendirian kat luar salah satu dari butik kat situ. Sekali ada satu kedai tuh pasang lagu yg dah lama aku tak dengar. Lagu Shades. Ermm... Lagu nie memang banyak kenangan, especially masa study dulu. Yang menakjubkan, bukan nyer kisah lama aku, tapi pada masa yg sama lagu tuh berkumandang, ada 2 orang adik beradik yang aku rasa dalam darjah 3 atau 4. Kira konperm tak cecah sekolah menengah lagi lar. Slumber badak jer dorang nyanyi lagu tu. Si adik siap mendahului. Lirik tak salah langsung walaupon "pitching ke laut arrr...". Tapi tak kisah arr kan. Bukan dorang ujibakat AF ker apa.

Tu lar dia. Seingat aku, lagu nie dah lama. Bebudak nie gerenti tak lahir lagi masa tuh. Ataupun paling kuat, dorang nie baby lagi arr kan. Tapi setiap bait dan kata kata lagu tuh, memang saling sejibikkk... Aku tabik. Aku rasa parents dorang nie memang jenis yang suka dengar lagu lama kot. Kalau tak pon, masa dak2 nie dalam perut, dorang memang dah terdedah ngan lelagu lama nie, especially rock kapak. Akakaka...

Berbalik pada lirik lagu tadi, memang ku terkenang... Akakaka...
Shades - Jangan Kau Ucap Selamat Tinggal...

Ku mencari, Ku mencari
Apakah salahku
Kau buat ku termenung keseorangan
Dalam diri sangsi, Akhirnya begini
Perpisahan tak kuduga
Ku mengerti, Ku fahami
Keputusan diri
Biar saja aku sebegini
Permintaan terakhirku, Jangan kau lafazkan
Simpan saja kata-kata

Jangan diucap selamat tinggal
Jangan kau ucap selamat tinggal
Jangan diucap selamt tinggal
Kepadaku...Walaupun seketika... Walaupun sekelip mata
Simpan saja kata-kata, Ke akhir hayat yang ada
Walaupun seketika... Walaupun sekelip mata
Simpan saja kata-kata, Ke akhir hayat yang ada

Keseorangan ditinggalkan... Kesepian tanpa teman... Renungan dilemparkan mengharapkan keajaiban yang boleh memenuhi seribu satu impian.... Warghhhhh.... Karatz gilosssss... Tidaksss... Wargh wargh wargh....

0 comments: